سازنده های صنعتی

بررسی و نظرات خوانندگان درباره سازنده های صنایع

سازنده های صنعتی

بررسی و نظرات خوانندگان درباره سازنده های صنایع

سازه های خرپائی و سوله سازی

چرا امروزه در سراسر دنیا در صنعت سوله سازی از خرپا استفاده می کنند؟

امروزه در دنیا سازه های با دهانه های بزرگ و ارتفاع بلند و یا سازه های با تحمل بار زیاد را با استفاده از خرپا می سازند.سازه های خرپایی به دلیل هندسه ی خاص و توزیع بار مناسب میان تمام مقطع و به کار گیری از حداکثر پتانسیل آهن آلات در وزن یکسان بسیار مقاوم تر از سایر سازه ها می باشد.

 سوله سازی در انواع کاربری ها سوله به عنوان مثال برای ایجاد و ساخت تعمیرگاه ها، فروشگاه ها، سالن های همایش، مدارس، کارگاه ها و انبارها و مرغ داری ها و … در میان بسیاری از صاحبان مشاغل باب شده است .

ساخت سوله اتفاقی تقریبا مدرن می باشد.استفاده از تکنولوژی ها در زمینه های مختلف را برای آن ها ناگزیر کرده است .

به گونه ای که میتوان در این راستا سوله های یو بی ام را نام برد که بخش اعظم تولید و طراحی آن ها را استفاده از نرم افزارهای به روز در بر می گیرد.

با وجود این که در حال حاضر سه نوع از سوله ها در حال تولید در کشور می باشند.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که ساخت سوله های خرپایی از متقاضیان بیشتری برخوردار است.

همچنین دارای کاربردهای بسیار متنوع تری به نسبت انواع دیگر سازه ها می باشد.

عواملی مانند سبکی سوله ، انسجام بالا، سرعت در ساخت ، زیبایی های ظاهری، قابلیت نصب انواع جرثقیل ها در آن و عوامل دیگر باعث ایجاد تقاضا برای ساخت سوله های خرپایی در این زمان شده است.

با عنایت به این که ساخت سوله امری بسیار تخصصی و دقیق می باشد، لذا بهتر است که این نکته را یادآور شویم که افراد عامی نمیتوانند برای این کار اقدام کنند. چرا که ممکن است مسبب ایجاد خسارت ها و هزینه های غیر قابل جبرانی بشوند.

خصوصیات مهم در مورد سوله

به طور کلی با وجود استفاده هایی که از این سازه می‌شود می‌توان گفت این سازه، ساختمان فولادی پیش ساخته ای بوده که در سراسر جهان بیشترین کاربرد را دارد. با توجه به اینکه این سازه های فلزی دارای سایز های متفاوت بوده و معمولاً دارای دهانه‌های بسیار بزرگتر از سازه های معمولی هستند می توان گفت جهت اجرای آن نمی‌توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده کرد بلکه باید اقدام به ساخت آنها نمود که اصطلاحاً به آن تیر ورق گفته می شود. حال دقت داشته باشید که لازم است در اندازه گیری دقیق ابعاد این سازه های فلزی دقت زیادی به عمل آید و طبیعتا بهتر است این کار را به افراد خبره و با تجربه در این زمینه سپرد. لازم به ذکر است که مهمترین نکات حائز اهمیت در ساخت این سازه شامل بررسی و اندازه گیری میزان مقاومت خاک، پوشش سقف در نظر گرفته هنگام ساخت، جهت و سرعت وزش باد، میزان بارش برف، نیروی زلزله و نحوه رنگ آمیزی می باشد به طوری که رنگ آمیزی با قلم مو مناسب این قطعات نبوده و بهتر است با پیستوله رنگ آمیزی استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد